maandag, 27. december 2004 - 10:24

CITROËN C4 AUTO VAN NEDERLAND

Amsterdam

De Citroën C4 is door de lezers van AutoWeek, het grootste autoblad van Nederland, gekozen tot Auto1 2005 van Nederland. Dit betekent dat de Citroën C4 voor hen de belangrijkste nieuwe auto is van 2004.

De nieuwe Citroën C4 is in Nederland glorieus winnaar, van belangrijke concurrenten als de Opel Astra, Toyota Prius en Audi A6. De verkiezing van de Auto1 is een internationaal initiatief van de AutoEurope-groep, die in bijna alle Europese landen autoweekbladen uitgeeft. Elk zusterblad organiseert zijn eigen verkiezing, waarbij de lezers bepalen wat de nationale Auto1 wordt. De Citroën C4 won niet alleen in Nederland, maar ook in Frankrijk, Groot-Brittannië en Polen. De verkiezing onderstreept de kwaliteiten van de jongste Citroën die vanaf zijn introductie leverbaar is als driedeurs Coupe en vijfdeurs Berline.

Na deze eerste ronde, die wordt bepaald door de consument, strijden alle landenwinnaars tijdens een testdag in Italië met elkaar om de uiteindelijke overwinning. Aan deze test wordt deelgenomen door de hoofdredacteuren van de 21 bladen, bijgestaan door technici en coureurs. De Nederlandse delegatie tijdens deze test bestaat uit Autoweek-hoofdredacteur Tonie Broekhuijsen en coureur Sandor van Es. De winnaar wordt tijdens de Salon van Genève in maart 2005 bekendgemaakt.

Derde grote succes
Deze verkiezing is het derde grote succes voor Citroën jongste aanwinst binnen een maand, na de zilveren medaille bij de verkiezing van de Auto van het Jaar 2005 en de uitzonderlijk goede resultaten in de botsproeven van EuroNCAP: de Citroën C4 behaalde vijf sterren met 5 van de maximaal bereikbare 37 punten. Op het gebied van voetgangersbescherming onderscheidt de Citroën C4 zich met het beste resultaat op de markt met drie sterren (maximaal vier) en 22 punten, en op het gebied van de bescherming van kinderen in kinderzitjes met vier sterren van het maximum van vijf sterren.

Roland van Ro, algemeen directeur van Citroën Nederland, is zeer content met dit nieuwe succes: 'Het feit dat de lezers van AutoWeek de Citroën C4 kiezen, betekent dat deze auto een schot in de roos is. De meesten van hen zullen nog niet met de auto hebben gereden, maar gaan af op de informatie die zij tot nu toe hebben gezien. Dit geeft ons veel vertrouwen voor de toekomst, want na een proefrit met de C4 zal men pas onder de indruk zijn.'
Categorie:
Tag(s):