woensdag, 22. december 2004 - 23:26

Gouden Loeki opnieuw voor Achmea

De Gouden Loeki 2004 is gewonnen door reclamebureau DDB Amsterddam, welke voor Centraal Beheer Achmea de spot 'Leeuw' maakten. Dat is vanavond tijdens een speciale televisie-uitzending op Nederland 2 bekend gemaakt. De presentatie was in handen van Bridget Maasland (BNN) en Harm Edens (TROS). Het programma werd onder de vlag van TROS uitgezonden.

Op nummer twee belandde overigens ook een spotje voor Centraal Beheer Achmea, genaamd 'Schoonmaaksters'. Op drie eindigde automerk Citroën.

De winnende commercial gaat over een gezin dat een dagje uit is met oma naar de Beekse Bergen, waar ze ook een bezoekje aan de leeuwen brengen. Nog een beetje geïmponeerd door de machtige beesten rijden ze zingend terug naar huis. Niet wetende dat het bezoekje aan het park grote gevolgen heeft.

'Leeuw' is de 38ste commercial in de reclamecampagne van Centraal Beheer Achmea. De film is in Praag opgenomen. Het idee voor het script komt van Sikko Gerkema en Sanne Braam van DDB Amsterdam. Het duo bedacht eerder voor Centraal Beheer Achmea de commercial 'Paard'. Steve Ayson tekende voor de regie.
Categorie:
Tag(s):