woensdag, 30. november 2005 - 14:00

AH in een nieuw jasje

Zaandam

Donderdag opent Albert Heijn in Heemskerk een nieuwe supermarkt. De supermarkt is het startpunt van een nieuwe generatie winkels zo verkondigde Dick Boer, directievoorzitter van AH, woensdag tegenover de verzamelde pers in Heemskerk. De nieuwe supermarkt past bij het streven van Albert Heijn om een winkel voor iedereen te zijn. Het assortiment is afgestemd op de behoeften van de lokale klant.

De opzet is een allerdaagse betaalbare winkel voor iedereen. In de winkel kunnen klanten kiezen uit een uitgebreid assortiment van A-merken én huismerken. Nieuwe producten die aansluiten bij de maatschappelijke trends zijn toegevoegd en is er meer keuze in prijs, aldus AH.

Uit 60 producten kan de klant vier producten kiezen waarmee voor 8 euro, binnen 15 minuten een verantwoorde en complete gezinsmaaltijd op tafel wordt gezet. Daarnaast zijn er kant-en-klaarmaaltijden voor gezinnen én kinderen ontwikkeld. Nieuw zijn de gezinsverpakkingen vlees. Het diepvriesassortiment is onder meer aangevuld met vleesproducten en glutenvrij brood. De winkel biedt meer keuze uit drogisterij-artikelen en producten voor de dagelijkse ontspanning als boeken, dvd’s, kantoorbenodigdheden en mobiele telefonie.

Digitale foto’s kunnen in de winkel direct worden geprint. Strippenkaarten, postzegels en sigaretten zijn verkrijgbaar in een serviceautomaat. Rondom bijzondere producten zijn proeverijen en aantrekkelijke presentaties. Alle groente en fruit die gekoeld bewaard moeten worden, worden nu ook gekoeld in de winkel gepresenteerd. Hierdoor blijven de producten nog langer vers. Brood wordt gedurende de hele dag vers gebakken. Op een lichtkrant boven de oven wordt aangegeven wanneer het brood vers uit de oven komt. Op diverse plaatsen in de winkel krijgen klanten extra informatie via flatscreens. De scherpste aanbiedingen staan bij elkaar in de actiestraat. In de winkel is op de entertainmentafdeling een speciale kinderhoek ingericht.

Ook is er een klantentoilet. In de winkel kunnen klanten naast de traditionele manier van afrekenen, kiezen voor zelfscanning en afrekenen bij een betaalpaal. Hierdoor worden wachtrijen bij de kassa zoveel mogelijk beperkt.

Het succes van de nieuwe supermarkt wordt bepaald door de klanten. Hun ervaringen worden gebruikt in de gefaseerde uitrol van de nieuwe generatie supermarkten. De verwachting is dat er in 2006 vier winkels volgens de nieuwe generatie worden geopend. In de winkels staat de klant centraal. Iedere winkel wordt afgestemd op de specifieke lokale consumentenbehoefte. De nieuwe supermarkt is geen eindpunt, maar de start van een nieuwe generatie die zich zal blijven ontwikkelen. Albert Heijn laat zich daarbij leiden door zijn klanten.
Provincie:
Tag(s):