donderdag, 8. september 2005 - 17:24

Albert Heijn presenteert 'het klavertje'

Zaandam

Directievoorzitter Dick Boer van Albert Heijn presenteert het nieuwe concept van het supermarktconcern. Op de eigen merk verpakkingen komt een klavertje te staan als het produkt voldoet aan de gezondheidskenmerken. Die kenmerken zijn in samenwerking met het Voedingscentrum opgezet. Door de produkten te labellen wil Albert Heijn de consument duidelijk maken welk produkt gezond is.

Dat wil niet zeggen dat alle andere produkten niet gezond zijn, benadrukte de voorzitter. Albert Heijn wil inspringen op het feit dat er steeds ongezonder geleefd wordt en de Nederlanders steeds dikker worden. Afvallen is met de produkten overigens niet mogelijk. Voorlopig komt het label alleen op de eigen merk produkten. Fabrikanten kunnen met AH om de tafel om ook het label op hun produkten te mogen voeren. Via de website gaat AH de consument en de producent verder voorlichten. Foto Bas de Meyer
Categorie:
Tag(s):