woensdag, 14. september 2005 - 12:01

Daihatsu presenteert de HVS

Daihatsu presenteert de HVS, een cabriolet met hybrideaandrijving. De HVS combineert de prestaties van een 2.0 liter motor met het verbruik van een 1.0 liter. De HVS is een uniek model. Door hybridetechnologie toe te passen, is Daihatsu erin geslaagd een hoog niveau van milieuvriendelijkheid te bereiken zonder dat hiervoor het acceleratievermogen en het rijplezier van een sportwagen ingeleverd hoeft te worden. De HVS combineert daarmee het beste van twee werelden. Het is een lichtgewicht sportwagen met de prestaties van een 2.0 liter motor en het verbruik van een 1.0 liter motor. De HVS verbruikt slechts 4,2 liter op 100 km.

1.5 liter benzinemotor
De brandstofmotor is een 1.5 liter benzinemotor met dynamische variabele kleptiming en levert een vermogen van 109 pk. De HVS wordt door een complex hybridesysteem, voorzien van twee elektromotoren voor en een extra elektromotor achter in de auto, aangedreven. Deze elektrische vierwielaandrijving brengt het koppelmoment met een minimaal verlies over, voor een veiligere prestaties. Een groot voordeel van dit aandrijfingssysteem is dat er geen vertraging zit tussen gas geven en accelereren zoals dat bij conventioneel aangedreven auto’s wel het geval is.

Cabriolet
Om de prestaties kracht bij te zetten heeft de HVS een ‘spindelvorming silhouet’ gekregen. Bij het zien van de auto moet je het gevoel krijgen meteen weg te willen rijden. Ook het interieur is zo samengesteld. Het design van de karosserie wordt ook in het interieur doorgevoerd en is terug te vinden zowel het dashboard als in de bekleding. Met dank aan de Active Top, biedt de HVS het ongelooflijke vrijheidsgevoel, dat alleen een cabrio geven kan.
Categorie:
Tag(s):