zondag, 12. juni 2005 - 13:02 Update: 06-11-2015 12:33

De nieuwe Nissan Micra C+C

De auto moet nog officieel worden gepresenteerd maar Nissan heeft de eerste foto's al op haar website staan. Dit is de definitieve versie van de Nissan Micra C+C. Tijdens de Salon van Parijs in 2002 presenteerde Nissan een conceptcar op basis van de Micra. Het ging om een Micra Coupé-Cabriolet die net als de Peugeot 206 CC was voorzien van een stalen klapdak. Een jaar later maakte Nissan bekend dat de auto in productie zou gaan. De Micra C+C is geheel ontwikkeld in Europa en voor de dakconstructie heeft Nissan de hulp van Karmann ingeroepen.

Sportiever

De guitige Micra is door Nissan behoorlijk aangepast om er een wat sportieve C+C van te maken. Zo zijn de voor- en achterbumpers gewijzigd, zijn de koplampen voorzien van een zwarte achtergrond en zijn de dorpels iets breder. De 16 inch lichtmetalen velgen en het sportieve interieur maken het beeld compleet.

Karmann-dakconstructie

In het interieur van de Micra C+C zien we sportstoelen, een met leer bekleed sportstuur en aluminium pedalen en versnellingspook. Voor de bekleding (leer) is er keuze uit zwart of een combinatie van ijsblauw en chocoladebruin. Volgens Nissan moet er in de Micra C+C ruim plaats zijn voor vier personen maar dat komt ons er onwaarschijnlijk over. Twee volwassenen en twee kleine kinderen moet lukken maar je kunt er absoluut niet met vier volwassenen in. Eveneens ruim plaats is er volgens Nissan in de kofferbak. Dankzij de compacte dakconstructie moet daar ruim voldoende bagageruimte over zijn. Het compleet elektrisch bedienbare dak wordt bij Nissan 'Auto Open Roof' genoemd en vouwt zich netjes op in de kofferbak.

Niet meer voor de zomer

Vanaf het einde van 2005 zal de Nissan Micra C+C leverbaar worden. De prijzen en exacte specificaties zijn nog niet bekend. De Micra C+C zal het op moeten gaan nemen tegen bijvoorbeeld de Peugeot 206 CC.

Categorie:
Tag(s):