maandag, 28. november 2005 - 9:10

Feestdagen goed voor 9 miljoen euro snoepgoed

Den Haag

Vorig jaar at de consument in de maanden november en december ruim 9 miljoen kilo Sinterklaassnoepgoed. De verkoop van dit snoepgoed was goed voor een omzet van € 35 miljoen Het CBL verwacht dat de consument dit jaar ongeveer 9,5 miljoen kilo zal kopen. Uit dit hoge aantal kilo’s leidt het CBL af dat niet alleen de “Sinterklaasfans� snoepen, maar dat ook de mensen die Sinterklaas niet vieren graag een chocoladeletter of kruidnootje weghappen.

Het luxere snoepgoed, borstplaat en marsepein, wint aan populariteit.

Nieuw dit jaar zijn de “schoenpakketten�: in één pakket zitten verschillende cadeautjes (zoals chocolademunten, zakjes met kruidnoten, marsepeinen beestjes) voor in de schoen. Makkelijk voor Sinterklaas, met één pakket is Sinterklaas meteen klaar voor alle schoenavondjes. Mandarijntjes blijven populair voor in de schoen. Deze appeltjes van oranje zorgen voor de gezonde inbreng van Sinterklaas. In navolging op de afbaktrend is het zelf speculaas maken en het zelf pepernoten bakken populair.
Categorie:
Tag(s):