woensdag, 2. maart 2005 - 13:02

Gratis reclame door Paris Hilton

Afgelopen week werd bekend dat de mobiele telefoon van Paris Hilton was gehackt. Dit ging als een lopend vuurtje over het internet en iedereen wist dat het om de provider T-Mobile ging. Dit negatieve bericht heeft toch geen windeieren gelegd voor T-Mobile.

In de winkels van T-Mobile is het toestel dat Paris ook gebruikte niet aan te slepen. "De vraag naar het toestel is enorm hoog", alsdus een medewerkster in Manhattan, New York.

Marketing-deskundigen zeggen dat dit soort reclames onbetaalbaar zijn. De publiciteit die aan de geslaagde hackpoging is gegeven is enorm. En daarbij schijnt iedereen te weten om wat voor toestel het ging.

Overigens blijkt dat de servers van T-Mobile niet zijn gehackt, maar via een veel simpelere methode de login-gegevens van Paris zijn achterhaald. Via een zogenaamde 'geheime vraag' kunnen mensen die hun wachtwoord zijn vergeten toch inloggen. Meestal zijn dit eenvoudige vragen en het desbetreffende antwoord van Paris Hilton zou makkelijk achterhaald zijn geweest.
Categorie:
Tag(s):