In de praktijk bleek dat mensen dit 'cadeau' moesten voorschieten en het geld niet, of pas na aandringen, terugkregen.
Ook komen er bij de bond andere klachten over Tiscali binnen zoals laat of niet reageren op vragen van klanten. Verder krijgt de bond veel kritiek over andere internetaanbieders.
Afgelopen half jaar werden er diverse ongenoegens
geuit: overstappen naar een andere provider duurt erg lang, de snelheid van de verbinding blijkt onbetrouwbaar, wijzigingen van voorwaarden worden niet of onduidelijk kenbaar gemaakt en mensen kunnen opeens minder downloaden dan in eerste instantie was afgesproken. Dit is voor de Consumentenbond aanleiding om de internetmarkt nader onder de loep te nemen.
Als eerste treedt de Consumentenbond op als bemiddelaar tussen Tiscali en diens ontevreden klanten. Leden van de bond kunnen hun klacht, ongeacht waar het over gaat, indienen via het
Ook kunnen leden zich telefonisch aanmelden bij de Consumentenbond. Deelnemers betalen 5 Euro als bijdrage in de kosten die de Consumentenbond maakt. Blijkt de klacht gegrond te zijn, dan betaalt Tiscali dit geld terug aan de
gedupeerde.
Om nog sterker te staan richting de internetproviders roept de
bond iedereen op die een klacht heeft over zijn internetaanbieder, die in te dienen op