woensdag, 23. februari 2005 - 20:37

Meer AUTOS

Bunnik

Het Fox Kids programma ‘AUTOS’, dat met medewerking van BOVAG totstandkwam en eind vorig jaar in tien afleveringen is uitgezonden, is erg goed ontvangen.

Zowel bij de doelgroep, kinderen van 6 tot 12 jaar, als bij BOVAG. Bovendien trok het programma onverwachte groepen kijkers: veel ouders keken met kun kroost mee op zaterdagochtend of zondagmiddag, waardoor het programma ook goed scoorde in de doelgroep 20 tot 34 jaar. Gemiddeld keken 332.000 mensen naar het programma en dat is erg goed voor prime-time kinder tv-tijd.

BOVAG wil graag een vervolg geven aan AUTOS. OOMT is bereid gevonden een deel van de kosten te dragen. Verder is de producent van het programma in gesprek met het ministerie van Verkeer & Waterstaat voor een bijdrage. Als die bijdrage er komt, zullen vanaf april weer tien afleveringen worden opgenomen die vanaf begin mei op de gebruikelijke tijdstippen zullen worden uitgezonden. Ook weer op de zender Fox Kids.

BOVAG wil met AUTOS bij kinderen interesse kweken voor de BOVAG-branches en de beroepen die daar worden uitgeoefend. In de nieuwe serie wil BOVAG wederom laten zien hoe leuk het kan zijn om in een autobedrijf te werken, maar ook dat BOVAG-leden zorgen voor goed onderhoud, goed advies en goede service. Het voornemen is om bovendien wat breder te gaan dan alleen de auto. Ook items met een caravan of motorfiets staan op het verlanglijstje.

Het andere BOVAG-programma, ‘Wat Rij Jij?’, wordt momenteel geëvalueerd. De beslissing of ook hier in 2005 een vervolg aan gegeven wordt, is nog niet genomen.

©BON/Sjaak
Categorie:
Tag(s):