donderdag, 31. maart 2005 - 11:05

Meldpunt telefoonterreur groot succes

Den Haag

Het meldpunt Commerciële Telefoonterreur blijkt de eerste dag al gelijk een groot succes te zijn. Woensdag opende de Consumentenbond het meldpunt en kreeg meteen 1500 klachten binnen. Vooral rond etenstijd of tijdens een spannende film worden mensen volgens de Consumentenbond door bedrijven lastig gevallen om verzekeringen en dergelijke aan de man te brengen.

De Consumentenbond wil met het meldpunt te weken komen of bedrijven zich wel aan de regels houden. Zo moeten ze aan het begin van een gesprek onder andere vragen of het gesprek op prijs wordt gesteld. Ook wil de bond weten of mensen weten dat ze zich kunnen wapenen tegen telefoonterreur. Zo kan men zich laten uitsluiten van telefonische marktonderzoeken.

Men kan nog tot vrijdagavond 17:30 uur bellen met de Consumentenbond via 070-4454647 en tot en met zondag klagen via de website van de bond.

©BON
Provincie:
Tag(s):