woensdag, 21. december 2005 - 22:36

Moderne Technieken van Planet beste reclame

Hilversum

De reclame Morderne Technieken van Planet Internet heeft woensdagavond in Hilversum de Gouden Loekie gewonnen. De beste commercial van het reclamebureau Lowe & Draft werd door middel van publiek, dat kon stemmen via sms en internet, verkozen tot beste reclame van 2005. In het filmje laat Planet zien dat moderne techniek niet voor iedereen is weggelegd.

Op nummer twee kwam de reclame van Francois van HP. Hierin maakt een man continu kopieën van zichzelf om zo de printer te promoten.

Toch vindt in de reclamewereld een flinke verschuiving plaats van televisie naar internet. Commerciële tv-stations proberen steeds vaker nieuwe reclames uit om de adverteerders binnen de buis te houden. Zo zijn er nu al programma’s waarbij reclame door je favoriete programma heenloopt. Toch voorspellen kenners uit de reclamebranche dat reclame op televisie steeds meer terrein gaat verliezen aan internet.
Categorie:
Tag(s):