vrijdag, 6. mei 2005 - 11:10

Nieuw autoprogramma

Bunnik

De producent van tv-programma 'Nederland in Bedrijf' werkt aan een nieuw autoprogramma met niet-gesponsorde auto-items.
<BR>

TV-producent Palazzina uit Hilversum is bezig een nieuw commercieel autoprogramma van de grond te tillen. De commerciële aanpak is deels gebaseerd op het gesponsorde programma 'Nederland in Bedrijf', dat door RTL5 wordt uitgezonden. Bij het nieuwe autoprogramma gaat Palazzina de auto-items echter uitzonderen van sponsoring. Onafhankelijke tests dus. Dat is een verschil met de bestaande autoprogramma’s, waarbij vrijwel elke minuut autotest betaald wordt door de betreffende importeur.

Michel van Velde, verantwoordelijk voor commerciële marketing bij het productiehuis: ‘We zoeken partners, bedrijven en organisaties, die samen met ons een platform willen bouwen voor de gehele automobielbranche. Van dakdragers tot verkeersveiligheid, alle auto- of mobiliteitgerelateerde zaken kunnen in de gesponsorde items van het nieuwe programma aan bod komen. Bij 'Nederland in Bedrijf' hebben we een platform voor het Nederlandse bedrijfsleven weten te creëren door met partijen als Rabobank, Centraal Beheer en het Ministerie van Economische Zaken afspraken te maken voor meerdere series. Als zoiets voor ons nieuwe initiatief ook lukt, betekent dat continuïteit en voldoende financiële basis om die onafhankelijke tests te kunnen uitvoeren.’

Het nieuwe programma duurt een uur, krijgt een driekoppige presentatie en bevat zowel studio-items als filmpjes op locatie. De eerste uitzending staat gepland voor het eerste kwartaal van 2006.

©BON/Sjaak Bron: Bovagkrant
Categorie:
Tag(s):