dinsdag, 6. december 2005 - 20:16

Philips tekent sponsorcontract met Williams

Philips is vandaag aangekondigd als de nieuwe sponsor van het team van Williams. Het Nederlandse bedrijf zal met haar afdeling van scheerattributen vertegenwoordigt worden in de Formule 1. Met deze overeenkomst probeert Philips haar marktplannen toe te passen op de mannelijke kijkers van de koningsklasse van de autosport (ongeveer 162 miljoen per race).

Dankzij dit programma kan Philips op verschillende acties rekenen gedurende hun sponsoring van de aankomende negentien Grand Prix. Evenementen in Nederland zullen voor de verkooppunten zeer belangrijk zijn. Ook zal Philips gebruik kunnen maken van een gecombineerd logo, waar beelden van Williams samen worden gevoegd voor marketingdoelstellingen. De overeenkomst, die voorlopig alleen in 2006 geldig is, wordt gesteund door beide partijen en haar klanten.

Teambaas Frank Williams vertelde: “We zijn blij dat we deze overeenkomst met een internationaal bekend merk en marktleider hebben afgesloten. Ik hoop dat de samenwerking met Williams mee zal helpen aan de blijvende groei van het merk van Philips Shaver.� Philips CEO Andrea Ragnetti viel hem bij: “De missie van Philips is om de kwaliteit van het leven van de mensen dankzij technische innovaties te verbeteren. We willen dit bereiken door met strategische partners te werken die een nieuwe technologie steunen en Williams heeft laten zien dat ze binnen deze termen van het merk vallen.�
Categorie:
Tag(s):