Om mee te dingen naar de prijs, moeten zakelijke rijders op het internet een aantal vragen beantwoorden over hun eigen rijgedrag. De partners hopen dat deze vragen de rijders aan het denken zetten over hun eigen rijgedrag. Voor de partners is de webtest een goed instrument om meer ‘feeling’ te krijgen met de doelgroep. Voor dit doel zijn aan de vragenlijst enkele vragen toegevoegd over veelgebruikte routes, aantal autokilometers en merk auto. De partners hebben overigens geen wetenschappelijke pretenties met de website. Omdat de actie voor de doelgroep aantrekkelijk te laten zijn, is de vragenlijst bewust kort gehouden.
Het is voor het eerst dat de partners in de provincie Groningen op deze manier een speciale groep via het internet benaderen. Via reclames bij tankstations, zakenmagazines en nieuwssites worden de zakelijke rijders attent gemaakt op de actie. Medio december worden de vijf prijswinnaars bekend gemaakt. Zij krijgen in januari 2006 gezamenlijk een racemiddag op het TT-circuit, onder leiding van Advanced Driving School onder het motto: Racen doe je op een circuit en niet op de snelweg.
De Groningse actie volgt de landelijke en regionale verkeersveiligheidscampagnes die zijn gericht op snelheidsovertredingen en agressief rijgedrag om gewenst rijgedrag te bevorderen. Actueel is de ‘I love verkeersregels’-campagne die het Rijk dit najaar introduceerde.