vrijdag, 28. januari 2005 - 10:05

Volkswagen boos op makers nepreclame

Op internet circuleert een filmpje waarin een terrorist een aanslag wil plegen op een café in de stad. Hij doet dit door zichzelf op de blazen in een auto. Maar de pech voor hem is dat de auto een Volkswagen is en de explosie vind alleen in de auto plaats. Een aparte reclame van Volkswagen, maar de firma zegt dat het filmpje niet van hen is en is boos op de makers.
<BR>

Het filmpje lijkt op een commercial van Volkswagen en het logo wordt ook netjes getoond aan het eind van het filmfragment. Nu blijkt dat dit helemaal geen officiële reclame is maar een verzinsel van een creatieve internetter.

Het filmpje is alleen nog op internet te zien en omdat het een gevoelig onderwerp is, wordt het filmpje al snel populair en is het overal te downloaden.

Volkswagen is niet blij met de aandacht die de firma door het filmpje heeft gekregen. Het merk wordt in een kwaad daglicht gezet. Persvoorlichter van Volkswagen, Paul Buckett, zegt dat het gevaar van online adverteren is dat de internetter niet precies weet wie er achter een filmpje zit.
Categorie:
Tag(s):