dinsdag, 11. januari 2005 - 11:00

Volvo blijft groeien

Beesd

Volvo blijft het succes op de Nederlandse markt doorzetten. Algemeen Directeur Kiek van der Wall van Volvo Cars Nederland blikt terug op een bijzonder goed jaar:“De Zweedse autofabrikant verkocht in 2004 maar liefst 19.284 auto’s, wat goed is voor een marktaandeel van 3,99 procent. Vooral de nieuwe S40 en V50 doen het erg goed in het zakelijke segment, terwijl de XC90 absoluut marktleider is in de klasse van luxe SUV’s.
<BR>

Volvo introduceerde in 2004 de compleet nieuwe S40 en V50. Beide auto’s werden zeer positief ontvangen door de pers en waren meteen populair. Van der Wall hierover: “De Volvo S40 en V50 zijn beide auto’s die zeer dynamisch rijden en er gelikt, maar toch ingetogen uitzien. Dat spreekt de zakelijke rijder van nu erg aan. Met de introductie van de nieuwe 110 pk dieselmotor op de AutoRAI denken we het zakelijke succes van deze auto’s zelfs nog verder uit te bouwen. Daarnaast hebben wij met de V70 en XC70 een unieke positie in Nederland. Ondanks het feit dat deze auto’s al wat langer op de markt zijn, blijven ze ongelooflijk populair. De XC90 tenslotte is een schot in de roos gebleken. De komende jaren zetten we onze groei voort met de toevoeging van een aantal geheel nieuwe modellen aan ons gamma.� ©BON
Categorie:
Tag(s):