zondag, 27. februari 2005 - 21:17

Voorjaarsbeurs 2005

Utrecht

Het voorjaar is de meest interessante periode voor de introductie van de nieuwe trends voor 2005. Dat zal duidelijk tot uiting komen tijdens de Voorjaarsbeurs van Trade Mart Utrecht. Van zondag 6 t/m woensdag 9 maart wordt in gastvrije sfeer het nieuwste assortiment geïntroduceerd van ruim 700 exposanten.

Deze imposante non food vakmanifestatie markeert het begin van het nieuwe handelsseizoen. Ruim 700 standhouders presenteren op zes inspirerende etages hun complete, meest actuele productaanbod. Het inkoopplezier voor de vele duizenden vakbezoekers die worden verwacht staat de komende Voorjaarsbeurs voorop. Beurslocatie is het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs in Utrecht. Behalve op nieuw assortiment ligt de focus op gastvrijheid en op nog meer beleving. Op en rond de beursvloeren zijn optredens van bekende Nederlanders, waaronder de wereldvermaarde drummer Cesar Zuiderwijk van Golden Earring. De bezoekers kunnen genieten van een prachtige tentoonstelling van eigenzinnige tasjes, van de trendpresentatie ‘De selectie van…’ door branche-experts en inkopers, van de Mode- & Productenshows op de zwevende catwalk en van innovatief aanbod van Mini Ondernemingen, zoals een eetbare ansichtkaart voor honden en een interactieve DVD over het knopen van een stropdas. Verder is er een actueel overzicht van de geselecteerde noviteiten uit het totale expositieprogramma, de expositie ‘Koken door de eeuwen heen’, etc.

Het totaalaanbod van de Voorjaarsbeurs is gesegmenteerd volgens de drie belevingswerelden Fashion Essentials, Home & Living en Fun & Fancy.

Tradeluxe Club
Om het verblijf op Trade Mart Utrecht naast een inspirerende ook tot een gezellige inkoopdag te maken heeft de beursorganisatie het initiatief genomen voor de exclusieve Tradeluxe Club. Bezoekers met een jaarkaart en exposanten kunnen een Tradeluxe Card aanschaffen via www.trademart.nl of bij de speciale uitgiftepunten tijdens de collectieve beursdagen. Zij profiteren van speciale voordelen, zoals onbeperkt catering, gratis garderobe en vrij parkeren bij een bezoek aan Trade Mart Utrecht.

Club Lounge
Op de 3e etage is voor de leden een permanente Club Lounge ingericht voor een heerlijke lunch, een ontmoeting met een exposant of voor een ontspannen moment. De Tradeluxe Card is het hele kalenderjaar geldig en zal een sterke impuls geven aan Trade Mart Utrecht, waar het in de eerste plaats altijd zal blijven gaan om ‘handel’.

Keuken als drumstel
Golden Earring drummer Cesar Zuiderwijk is uitgenodigd om tijdens de Voorjaarsbeurs het 160-jarig bestaan van Fissler Nederland luister bij te zetten. De befaamde percussionist geeft in de stand (nr. 3D402) van de jubilerende exposant dagelijks spectaculaire drumsessies op een uniek drumstel van potten en pannen uit het assortiment van Fissler. Ook elders op de beursvloer zal Cesar Zuiderwijk zijn muzikale talenten tentoon spreiden. Op de roltrappenhal van de 1e etage zal een keukenblok hem als ‘drumstel’ dienen. Samen met de ongetwijfeld vele geïnteresseerden zal met inzet van alle keukenattributen een swingend stuk muziek ten gehore worden gebracht.

Koken
Bij Fissler is een unieke expositie ingericht met als thema ‘Koken door de eeuwen heen’. Alle attributen, waaronder collectors items, en de ontwikkelingen van de afgelopen decennia worden hier prachtig en overzichtelijk bij elkaar gebracht. Een waar genot voor alle inkopers in dit segment en vele andere bezoekers van de Voorjaarsbeurs.

Expositie tasjes
Zeker zo spectaculair is de expositie van uniek vormgegeven tasjes op de 2e etage. Het zijn grensverleggende ontwerpen van studenten aan de Kunstacademie Delft die hun inspiratie de vrije loop hebben gelaten. De tasjes zijn eigenzinnig, zeer uiteenlopend in kleur en materiaal, stuk voor stuk inspirerend en smaakvol. De expositie is een initiatief van exposant Koziol en zal niemand aan de aandacht ontsnappen.

Selectie
Wegens succes geprolongeerd zijn de inspirerende Trendpresentaties ‘De selectie van…’’. Medewerking verlenen branche-experts Rieja van Aart (hoofdredactrice Nouveau), Renske Vlakveld (inkoopster V&D), Makkie Mulder (Hoofdredactrice VT Wonen) en Hilde Bouwman (inkoopster Expo). Zij zijn uitgenodigd om hun favoriete producten te selecteren uit het totaalassortiment van de exposanten. De geselecteerde artikelen worden op spraakmakende wijze gepresenteerd op de roltraphallen van het Beatrixgebouw.

Mode- & Productenshows
Ongetwijfeld ook tot genoegen van trouwe bezoekers kunnen tijdens de Voorjaarsbeurs weer de populaire Mode- & Productenshows worden bewonderd op de zwevende catwalk boven de 1e etage. Op swingende wijze worden de laatste trends gepresenteerd op het gebied van mode en accessoires uit het assortiment van exposanten in het segment Fashion Essentials en nieuwe producten uit Home & Living en Fun & Fancy. Professionele modellen brengen vier maal daags in wervelende shows oogstrelende accessoires onder de aandacht van een geïnteresseerde schare bezoekers, deskundig toegelicht door een speaker.

Top 30
Zeer bijzonder is de deelname van Mini Ondernemingen aan de Voorjaarsbeurs. In deze presentatie brengen hogeschool studenten hun gevarieerde en innovatieve producten onder de aandacht van potentiële afnemers. Uit vierhonderd Mini Ondernemingen werd een Top 30 geselecteerd die volop de kans krijgt zich aan een breed publiek te presenteren.
De studenten worden uitgedaagd marktgericht te denken en te handelen en zijn verantwoordelijk voor het totale commerciële traject, vanaf de inschrijving bij de Kamer van Koophandel, het opstellen van het businessplan en het aannemen van personeel tot en met de uiteindelijke marktintroductie van het zelf ontwikkelde product. Het project is tot stand gekomen in een samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven.

Eetbare ansichtkaart
Op de Voorjaarsbeurs presenteren de studenten tal van innovatieve artikelen. De ‘Plug & Drink’ bijvoorbeeld. Dit handzame plateautje wordt aangesloten op de USB-poort van de laptop en houdt een kop koffie, thee of soep op de juiste temperatuur. ‘Digme cc’ is de naam van een eetbare ansichtkaart voor honden. Deze vinding van runderhuid is voorzien van een leuk plaatje met pakkende tekst in uit groentes vervaardige kleurstoffen.
Zeer innovatief eveneens is de ‘Tie a Tie’, een interactieve DVD met duidelijke, leuk gebrachte 3D-animaties over het knopen van een stropdas. Ook de minder bekende knopen komen aan bod, de geschiedenis van de dasknoop, een wiskundige berekening van het maximaal haalbare aantal dasknopen, informatie over dresscodes, etc.

Noviteitenshow
Welke producten uit het aanbod van de exposanten van de Voorjaarsbeurs zijn het meest innovatief of hebben het mooiste design? Het antwoord op deze vragen is te vinden in de Noviteitenstand, een opvallende presentatie in de centrale entree van het Beatrixgebouw. Een vakjury bepaalt reeds enkele weken voor de beurs welke producten het predikaat ‘noviteit’ verdienen en selecteert de Mediaprijzen. Tijdens de beursdagen is het de beurt aan de bezoekers om te bepalen welke exposanten een Detaillistenprijs in ontvangst mogen nemen. Door hun stem uit te brengen maken zij kans op een prachtig prijzenpakket. De feestelijke prijsuitreiking aan alle winnaars vindt plaats tijdens de beurs.

Voordelen
Trade Mart Utrecht is een vakbeurs die toegankelijk is voor jaarkaarthouders of op vertoon van de inschrijving van de Kamer van Koophandel. Bezoekers van de Voorjaarsbeurs kunnen zich via www.trademart.nl voorregistreren en profiteren van aantrekkelijke voordelen, zoals een gratis vliegreis naar keuze. Iedere 25ste voorgeregistreerde jaarkaarthouder krijgt een gratis Tradeluxe Card. Op de site staat een actueel overzicht van alle activiteiten op de Voorjaarsbeurs 2005 en van alle exposanten met productassortiment.

Meer informatie: www.jaarbeurs.nl

©BON/Foto:VNU
Categorie:
Tag(s):