donderdag, 24. november 2005 - 20:12

Vrouw overleden na ontploffing

Gaanderen

Een 77-jarige vrouw uit Gaanderen is afgelopen nacht in het brandwondencentrum in Beverwijk overleden aan de brandwonden die zij woensdagochtend had opgelopen bij een ontploffing in haar woning. Het incident deed zich woensdagochtend even voor 08.00 uur voor in de bijkeuken van een woning aan de Beltstraat. Er was een uitslaande brand gemeld, maar bij de komst van de hulpverleners bleek het om een ontploffing te gaan.

De bewoonster had hierbij brandwonden opgelopen en is in afwachting van een ambulance door de hulpverleners onder de douche geplaatst. Het slachtoffer is in eerste instantie naar het ziekenhuis in Doetinchem vervoerd en later overgebracht naar het brandwondencentrum in Beverwijk. Hier is zij vannacht overleden.

Uit onderzoek is gebleken dat een verouderde drukregelaar van een campinggasstel in de bijkeuken de oorzaak van de ontploffing is geweest. Hierdoor is een enorme gas-ophoping ontstaan en toen de vrouw woensdagochtend een lucifer ontstak volgde de explosie.
Provincie:
Tag(s):