zaterdag, 25. maart 2006 - 18:12

‘Arnhemse meisjes’ promoten stad

De gemeente Arnhem lanceerde onlangs een promotie-campagne om de stad grotere landelijke bekendheid te geven. Onder de noemer Arnhemse meisjes...? made in Arnhem wordt de aandacht gevestigd op het innoverende en creatieve klimaat in de stad. De campagne maakt gebruik van twee bekende Arnhemse begrippen. Humor, trots en sympathie vormen de basis van het concept.

Uit eigen onderzoek van de gemeente blijkt dat Nederlanders Arnhem vooral kennen als leuke winkelstad en om de groene omgeving. Door de toegenomen concurrentie tussen steden hebben steden behoefte aan een sterk imago.

Arnhem is behalve een groene stad ook een bron van creativiteit, inspiratie en toonaangevende vernieuwing. De campagne laat zien dat grote namen als Viktor & Rolf, Introdans, Burgers’ Zoo, de Modebiënnale en Gelredome ook ‘made in Arnhem’ zijn.

De gemeente Arnhem werkt in deze campagne samen met verschillende organisaties in de stad. Het Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem – Nijmegen voert Arnhemse meisjes...? made in Arnhem uit. De campagne duurt drie jaar en wordt landelijk gevoerd.
Provincie:
Tag(s):