zaterdag, 2. december 2006 - 11:30

Creative Crossings van start

Amsterdam

De Amsterdamse creatieve sector heeft een nieuw platform. Amsterdam Creative Crossings gaat het ondernemerschap in de creatieve sector bevorderen en dwarsverbanden creëren tussen de creatieve industrie en de overige sectoren in de Amsterdamse economie. Het platform is een initiatief van een groep creatief ondernemers en de Ondernemersvereniging ORAM. Amsterdam Creative Crossings is tijdens het Najaarsforum ‘Amsterdam, creatieve topstad?’ op 1 december gelanceerd.

De creatieve industrie speelt een vooraanstaande rol in de ambities van Amsterdam om opnieuw door te dringen tot de absolute top van meest aantrekkelijke vestigingsplaatsen. Echter, de sector is versnipperd en niet georganiseerd. “Er bestond nog geen platform voor de creatief ondernemers. Amsterdam Creative Crossings voorziet in die behoefte�, aldus Ate van der Meer, directeur van internet- en webbureau Snakeware.

Samen met Alexander Bergher, directeur van G2K designers, vervult hij het voorzitterschap van Amsterdam Creative Crossings. Andere bestuursleden zijn Ingrid Mesman van idententy-bureau Friday & Free en Herbert van Hoogdalem van The Buccaneers.

Speerpunten van Amsterdam Creative Crossings zijn belangbehartiging, kennisoverdracht, promotie van de creatieve sector en promotie van Amsterdam als creatieve stad. “Het is belangrijk voor zowel de bedrijfstak als de stad dat de creatieve bedrijven in de regio Amsterdam gezamenlijk een visie ontwikkelen en richting overheid de spreekbuis worden in belangrijke beslissingen�, aldus Bergher.
Provincie:
Tag(s):