vrijdag, 28. april 2006 - 12:48

Deventer Ziekenhuis scoort bij Consumentenbond

Deventer

Het Deventer Ziekenhuis doet het goed als het gaat om de knie- en heupzorg. Dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond. Het ziekenhuis eindigt op een 11e plaats in de ranglijst. In Deventer wordt vooral de informatievoorziening gewaardeerd. Het Ziekenhuis herkent zich daarin.

Naast de vele voorlichtingsavonden voor patiënten die een nieuwe heup of knie krijgen, is er een speciale orthopedisch verpleegkundige aangesteld. Ook is er veel informatie over de ingreep op internet te vinden.

Sinds enkele jaren wordt in Deventer Ziekenhuis gewerkt met het programma "Snel Herstel", waarbij patiënten 4 of 5 dagen na de operatie voor verder herstel naar huis, of naar een verzorgingshuis gaan. Hiervoor zijn afspraken gemaakt met de zorggroep Solis.


Meten
De Consumentenbond meet sinds enige tijd de kwaliteit van zorg. Zij doet dat omdat de consumenten tegenwoordig meer keuzevrijheid hebben door de marktwerking en veranderingen in het ziektekostenstelsel. Eerder werd de zorg rond Borstkanker, Diabetes en Hartfalen (het Deventer Ziekenhuis scoorde daar eveneens een topplaats) bekeken. In de komende maanden volgen nog de zorg rond neus- en keelamandelen, incontinentie en spataderen.
Provincie:
Tag(s):