De Delfzijlsters zelf krijgen een centrale rol in de marketingcampagne. Zij zullen terug te vinden zijn in diverse uitingen zoals billboards, radio en tv spotjes, website, etc. In overeenstemming met de Groninger volksaard gebeurt dit met een lichte mate van zelfspot en een vette knipoog. Met als bedoeling om een positieve manier aandacht voor Delfzijl te vragen.
Omdat we het over échte sterren hebben, gebeurt de uitvoering een beetje op de manier van de boulevardbladen en heeft de inhoud een iets paparazzi-achtig gehalte. Dus bijvoorbeeld foto's met telelens gemaakt en intrigerende koppen. Wie is bijvoorbeeld Tammo Dijkhuizen of Tanja de Vries? Een echte ster natuurlijk, want ze wonen in Delfzijl.
Bij de verschillende entrees van Delfzijl worden billboards geplaatst met inwoners van Delfzijl, bijvoorbeeld Tammo Dijkhuizen uit de Rozebottelstraat. Voor de foto's worden altijd eigen inwoners van Delfzijl gebruikt, geportreteerd als sterren. Een zelfde type bord wordt geplaatst bij bouwprojecten, maar dan met meer achtergronden over prijs, etc.
In de advertenties wordt de aandacht gevestigd op het woningaanbod in Delfzijl, zowel koop als huur. In combinatie met de foto's en korte omschrijvingen van de woningen (in de sfeer van de boulevardbladen) worden de foto's van inwoners van Delfzijl geplaatst. Ook met een korte (levens)omschrijving, uiteraard als ster. Want je bent belangrijk als je in deze buurt woont! Zo zijn er ook advertenties met woningen die uit de lucht zijn gefotografeerd. Het gaat hier uiteraard om de Sterrenstee van (bijvoorbeeld) Tammo Dijkhuizen. En korte beschrijving van het huis met een riante (betaalbare!) prijs erbij.
De website wonen in Delfzijl (