woensdag, 13. september 2006 - 20:04

Jongetje (7) misbruikt klasgenotes

Zwolle

Op de openbare basisschool De Werkschuit aan de Rijnlaan in de Zwolse wijk de Aalanden blijkt een 7 jarig jongetje twee evenoude klasgenotes geruime tijd seksueel te hebben misbruikt. De school zegt dat het misbruik in oktober vorig jaar is begonnen. Sommige ouders zeggen dat het misbruik al ruim anderhalf jaar gaande is. De jongen is niet van school gestuurd. Hij schijnt al in groep 2 op vijfjarige leeftijd te zijn begonnen met het misbruiken van zijn twee klasgenootjes.

Verontruste ouders hebben aan de bel hebben getrokken, omdat zij van mening zijn dat de jongen meteen van school gestuurd had moeten worden. Echter in overleg met de stichting Openbaar Onderwijs Zwolle en instanties als Riagg, de GGD, en schoolinspectie is besloten de jongen in een andere groep te plaatsen en onder voortdurend toezicht te plaatsen.

De jongen zou regelmatig de twee meisjes hebben misbruikt en daarbij ook met de dood hebben bedreigd. Ouders omschrijven het kind als ‘enorm intimiderend heel dwingend en agressief’. Het jongetje achtervolgde zijn slachtoffertjes tot aan de wc en zelfs daar waren ze niet veilig. Een van de ouders zegt: ‘Hij kroop gewoon onder de deur door en sloeg dan toe’.

Zowel in als na de zomervakantie heeft de school alle ouders geïnformeerd. Bij het bekend worden van de details over wat er zich had afgespeeld, verlieten sommige ouders huilend de school.

Volgens de vader van één van de betrokken meisjes gaat het inmiddels ‘redelijk goed’ met zijn dochter. Nu blijkt dat het jongetje op school mag blijven, overweegt hij zijn dochter van school te halen. De vader wacht met spanning de uitkomst van het psychologisch onderzoek af dat het jongetje inmiddels heeft ondergaan.

De ouders van de leerlingen van De Werkschuit zijn dinsdagmiddag, toen bleek dat de regionale krant De Stentor over de kwestie zou publiceren, opnieuw per brief ingelicht over het misbruik. Donderdagavond is er opnieuw een bijeenkomst met de schoolleiding
Provincie:
Tag(s):