maandag, 23. januari 2006 - 10:51

Midland-chassis nipt door FIA crashtest

Het nieuwe chassis van Midland, dat in 2006 gebruikt gaat worden, is op het nippertje door de crashtest van de FIA gekomen. Ieder jaar moet elk Formule 1-team het nieuw gebouwde chassis laten controleren voordat ermee geracet mag worden.

Volgens welingelichte bronnen binnen het MF1 Racing-team heeft het chassis, wat overigens het eerste compleet nieuwe chassis is sinds drie jaar, de crashtest met grote moeite doorstaan.

Opmerkelijk, maar dat is niet het enige. Vanuit de Midland-fabriek nabij Silverstone komen ook geruchten naar buiten dat het voor de FIA-crashtest gebruikte chassis, niet het chassis zou zijn waarmee echt races verreden zullen worden. Hoe de constructie exact in elkaar steekt is niet geheel duidelijk, maar men zou andere materialen gaan gebruiken en niet volgens dezelfde standaard werken als bij het goedgekeurde chassis het geval was. Dit zal kosten en werktijd besparen en het gewicht van de auto reduceren. Een bron binnen MF1 Racing bevestigt de geruchten: "Het klopt dat deze geruchten in de fabriek de ronde doen, of ze 100 procent waar zijn weet ik echter niet, maar waar rook is is vuur."

Naar aanleiding van deze 'bad rumours' vroegen wij het MF1 Racing team om een reactie. Zij waren stellig en duidelijk: "De geruchten waarover we nu spreken zijn absolute nonsens, niet waar en kunnen met geen mogelijkheid vanuit onze fabriek komen. Wij zullen nooit de veiligheid van onze coureurs in gevaar brengen of de reputatie van MF1 Racing op het spel zetten door de regels van de FIA te overtreden. Zo zijn er nog tal van redenen waarom deze geruchten niet waar en nergens op gebaseerd zijn."

Het nieuwe chassis van MF1 Racing zal op 3 februari in Silverstone aan de pers worden gepresenteerd en een week later op het Spaanse circuit van Jerez zijn debuut maken.
Categorie:
Tag(s):