woensdag, 24. mei 2006 - 11:47

Nederland koopt massaal chips

Rotterdam

Begin april is chips fabrikant Croky begonnen met een beltegoed actie in samenwerking met prepaid service provider Alphacomm. Op miljoenen zakken heeft Croky codes gedrukt welke klanten kunnen inwisselen op de Croky website. Deze codes worden dan omgezet in belminuten en bij 40 gespaarde belminuten kan de klant een gratis beltegoedkaart uitkiezen.

Deze zogenaamde loyalty acties, acties waarbij klanten worden beloond wanneer zij aan een merk trouw blijven, worden veel ingezet bij voornamelijk Fast Moving Consumer Goods. In deze markt is het heel moeilijk om klanten te binden aan een merk. Dit komt voornamelijk doordat er meerdere aanbieders en de producten prijsgevoelig zijn, waardoor consumenten snel switchen. Loyalty programma's versterken de klantrelatie omdat herhalingsaankopen worden beloond.

De partij achter het Croky loyalty programma is Alphacomm Prepaid Services, welke is gespecialiseerd in de generatie, validatie en distributie van prepaid tegoeden. In
Nederland alleen zijn er al rond de 7 miljoen prepaid gebruikers en dit maakt het bereik van een actie groot. Prepaid Loyalty is dus zeker een goede manier om product awareness
te creeeren en daarnaast doet Croky dit al met zijn onderscheidende branding.

De papegaai, genaamd Crook, wordt dan ook zeer enthousiast door de markt ontvangen. Met
zijn rol in de persiflage op de Scarlet reclame wordt de beltegoed actie nog eens extra benadrukt.
Provincie:
Tag(s):