maandag, 24. april 2006 - 14:28

Noordwijk Kinderstad zoekt sponsors

Noordwijk

Stichting Noordwijk Kinderstad staat aan de vooravond van een grootse gebeurtenis. Wat enkele maanden geleden begon als particulier initiatief met een 'Happy People' actie voor Unicef in Noordwijk en omgeving, is door de vele enthousiaste reacties inmiddels uitgegroeid tot een grootscheepse fondsenwervingsactie die de Nederlandse grenzen lijkt te gaan overschrijden. 'Nieuwe sponsors zijn daarbij van harte welkom', vertelt Christian Malek, sponsorfinder van Noordwijk Kinderstad.

De actie van Noordwijk Kinderstad richt zich op 'Kick aids out of Kenya', een aids-bestrijdingproject van Unicef. Daarin wordt meisjesvoetbal gekoppeld aan aids-voorlichting. De 'Happy People of the World' kunst van Berrie Martens speelt bij de actie van Noordwijk Kinderstad een belangrijke rol.

Berrie Martens, net terug van een reis die hij samen met Unicef en de filmploeg van Noordwijk Kinderstad naar Kenia maakte, is nog diep onder de indruk van wat hij daar met eigen ogen heeft gezien. Hij maakt iedereen duidelijk waar het allemaal om gaat en hoe groot de impact is van het Unicef
project op de plaatselijke bevolking. Reden temeer voor Noordwijk Kinderstad om de 'Happy People of the World 4 Unicef' actie tot een groot succes te willen maken.

'Daar zijn nog veel sponsors voor nodig', legt Christian Malek uit. 'Er staan steeds meer spectaculaire fondsenwervende acties op het programma. Met E-bay bijvoorbeeld. Onze
'Happy People of the World 4 Unicef' actie is onlangs een samenwerking aangegaan met E-bay, de grootste online handelsplaats ter wereld. Samen met E-bay wordt een 'Happy
People' veilingsite gelanceerd. E-bay ondersteunt onze actie met een grote promotie- en reclamecampagne op Internet.

Wij zorgen in samenwerking met partners als RTL voor genoeg
aandacht op televisie, radio en in diverse kranten. Het veilen van leuke en unieke producten zal ervoor zorgen dat mensen naar onze site zullen komen. Wij zijn op zoek naar bedrijven voor sponsoring van producten en diensten die wij kunnen veilen op onze site.

Een bijzondere kans voor bedrijven - door onze actie te steunen, mogen zij hun logo plaatsen op een website met meer dan 3 miljoen bezoekers per maand!'

Sponsorfinder Malek vertelt met duidelijk enthousiasme over alle mogelijkheden: 'Door de aankoop van Happy People of the World sculpturen en serial paintings kunnen ondernemers
een directe bijdrage leveren aan onze actie. Daarnaast kunnen ondernemingen partner worden en hebben dan, afhankelijk van het pakket, recht op het gebruik van een uniek
Unicef composiet logo.' In een tijd waarin maatschappelijk betrokken ondernemen 'hot' is, lijkt het initiatief van Noordwijk Kinderstad uit te groeien tot een actie waarvan de
reikwijdte haar grenzen nog lang niet heeft bereikt.

Meer informatie over de actie is ook te vinden op
www.noordwijk-kinderstad.nl
Provincie:
Tag(s):