zondag, 15. januari 2006 - 10:08

Opletten geblazen!!

Breda

Voor de inwoners van Breda is het opletten geblazen: begin januari 2006 duikt er een rebus op in de stad. Op verschillende plaatsen en op diverse manieren. Elke inwoner kan meedoen en de rebus proberen op te lossen. Onder de inzenders van goede oplossingen worden prijzen verloot. De actie is een initiatief van Museum De Beyerd in samenwerking met het Bredase Ontwerperscollectief Mark A.

In de rebuscampagne wordt gebruik gemaakt van verschillende grafische items zoals: affiches, boomerangkaarten en advertenties in allerhande media. Centrale plaats is de vernieuwde website van De Beyerd(operationeel sinds 13 januari). Daar kan iedereen terecht voor de uitleg, de voorwaarden en de inschrijving van de rebus. Op deze manier is de actie, naast een prijsvraag voor de inwoners van Breda, een manier om kennis te maken met het nieuwe Museum voor grafische vormgeving. Én met grafische vormgeving in de praktijk van alledag – die bovendien van ‘eigen bodem’ is. De middelen die worden ingezet zijn namelijk allemaal vormgegeven door het Bredase Ontwerperscollectief Mark A.

De rebuscampagne loopt van 17 januari tot en met 13 februari 2005. Deze actie is deel drie in de manifestatiereeks Backstage.
Provincie:
Tag(s):