maandag, 13. februari 2006 - 15:17

Sexy jongerenfilmpje promoot chemie

Leidschendam

Al kiezen steeds meer scholieren voor een chemieopleiding, de vraag naar chemici groeit nog altijd harder dan de instroom van chemiestudenten. Stichting C3 gooit de liefde in de strijd. Op Valentijnsdag lanceert zij op internet het liefdesfilmpje van Gracita en Valentijn. Wie het doorstuurt naar vrienden, maakt kans op een romantische helikoptervlucht voor twee én wordt geattendeerd op de chemieberoepensite van C3.

Vanaf 14 februari 2006 kunnen jongeren meedoen aan de internetactie Voel jij wat ik voel.
Op www.voeljijwatikvoel.nl is vanaf die dag een viral video met twee verliefde jongeren in de hoofdrol te zien. De boodschap: er is niet alleen chemie tussen Gracita en Valentijn, ook Gracita's beha heeft iets met chemie te maken,'echte' chemie... Want dat laatste, daar is het C3 om te doen: jongeren attenderen op de chemieberoepensite www.feelthechemistry.nl.

De bedoeling is dat jongeren de zogenoemde viral video -de term voor een kort filmpje dat zo grappig is dat je ze doorstuurt naar je vrienden- op grote schaal gaan doormailen naar andere jongeren. Iedere keer dat ze de video naar drie vrienden doormailen, loten ze mee voor de grote prijs: een helikoptervlucht voor twee. De actie loopt tot 12 april 2006. De winnaar wordt die dag bekend gemaakt op zowel www.voeljijwatikvoel.nl als op www.feelthechemistry.nl

De viral video actie maakt deel uit van het voorlichtingsproject Feel the Chemistry dat een samenwerking is tussen de chemische industrie, onderwijsorganisaties en belangenorganisaties op het gebied van chemie, life sciences en procesindustrie. Het doel van het project is het vergroten van de interesse van scholieren voor chemie- en aan chemie verwante opleidingen. Dat doet C3 door goede voorlichting te geven over de opleidingen en de mogelijke beroepen in de chemie, life sciences en procesindustrie.
Provincie:
Tag(s):