donderdag, 22. maart 2007 - 16:53

Aanstaande ouders vragen liever advies aan familie

Huizen

Ondanks de talrijke informatiebronnen zoals internet, bladen, deskundige adviezen van babyspeciaalzaken en van medische instellingen, worden adviezen van familie, vrienden en kennissen toch het meest gewaardeerd door aanstaande ouders. Maar liefst 88% van de ondervraagden gaf aan deze adviezen het belangrijkste te vinden bij de aanschaf van de
babyuitzet.

Op de tweede plaats staat internet met 87%, gevolgd door adviezen van medische instellingen zoals kraamzorg, verloskundigen en consultatiebureaus (75%). Adviezen en voorlichting van babyspeciaalzaken en babytijdschriften scoren beiden 71%. Ook de buyer's guide BabyStuf gooit hoge ogen als belangrijke informatiebron (85%), zo blijkt uit een recent uitgevoerd onderzoek onder jonge en aanstaande ouders door Van Es Marketing Services in opdracht van BabyStuf.

Van alle hardwaren worden boxen, kinderstoelen, bedjes, wiegjes en andere babykamermeubelen het meest tweedehands aangeschaft. Toch blijkt uit het gehouden onderzoek dat het merendeel van alle babyproducten nog steeds nieuw in de winkel of via een webshop wordt gekocht. De box of kinderstoel blijkt een favoriet cadeau te zijn van
familie of vrienden om aan de aanstaande ouders te geven, maar bovenaan staat de kinderwagen.
Categorie:
Tag(s):