dinsdag, 20. maart 2007 - 22:50

Consument heeft behoefte aan personal woonshopper

Amsterdam

We kennen de personal shopper al van het persoonlijke en zakelijke kledingadvies. Nieuw is de personal shopper voor de inrichting van de woon- en slaapkamer. Uit onderzoek blijkt dat consumenten het op prijs stellen persoonlijk advies van een woondeskundige te krijgen
bij het uitkiezen van hun inrichting. Piet Klerkx, initiatiefnemer van het onderzoek, biedt als eerste woonretailer in Nederland de service van een personal shopper aan.

Uit online onderzoek onder geïnteresseerden in meubels en woninginrichting blijkt dat meer dan 80% veel tijd uittrekt voor het bezoeken van meubelzaken. Een groot deel heeft een duidelijke eigen smaak en stijl en volgt de woontrends via woontijdschriften en
woonprogramma's op televisie. Toch vindt men het niet altijd eenvoudig om de juiste meubelen te vinden, want de helft van de geënquêteerden geeft aan persoonlijk advies van een woondeskundige op prijs te stellen.

De Personal Shopper ontvangt de klant op afspraak en bespreekt uitgebreid zijn persoonlijke woonwensen. Niet alleen volgt er advies voor kleuren, materialen en onderhoud van meubels, ook geeft de Personal Shopper een rondleiding door de enorme showroom van de woonboulevard en gaat gericht met de klant op zoek naar dat wat bij hem
of haar past.

Het concept personal shopping is afgelopen weekend voor het eerst getest. De reacties van de klanten waren dusdanig goed, dat deze service vanaf nu standaard wordt aangeboden. Personal Woonshopping, een nieuwe trend?
Categorie:
Tag(s):