donderdag, 5. april 2007 - 20:56

Consumenten kiezen nieuwe auto via internet

Amsterdam

Consumenten in de autobranche zullen de komende jaren steeds vaker het internet gebruiken bij het oriënteren op een nieuwe auto. Wel zal de consument nog steeds een bezoekje brengen aan de traditionele autodealer voordat hij daadwerkelijk over gaat tot aankoop. Dit blijkt uit onderzoek van de sector Automotive van TNS NIPO.

De particuliere autokoper zal in de toekomst zijn nieuwe auto niet daadwerkelijk via internet kopen. Wel neemt het oriënteren via internet sterk toe. In het aanschafproces spelen verschillende dimensies een rol. TNS NIPO onderzocht er zes. Het prijsniveau en het type verkoopkanaal (autodealer of anders) zijn de belangrijkste elementen in het aanschafproces. Daarna komt het persoonlijke contact met een verkoper. In dit contact wil de consument graag onderhandelen over de prijs. Minder belangrijk zijn de proefrit, de locatie van één of juist meerdere verkooppunten en de inruil van de huidige auto.
Categorie:
Tag(s):