vrijdag, 23. maart 2007 - 9:58

Gek op Goochem het gordeldier

Den Haag

Gek op Goochem. Met deze nieuwe slogan is de campagne van start gegaan die het dragen van de autogordel op de achterbank moet stimuleren. Deze campagne is speciaal gericht op kinderen van vier tot twaalf jaar.

De Gek op Goochem campagne wordt ondersteund door schoenenwinkel Van Haren. Goochem het gordeldier is daar van 26 maart gratis af te halen. Kinderen moeten hiervoor wel eerst slagen voor het ‘meerijbewijs’ op de Gek op Goochem site. Voor elke uitgereikte Goochem schenkt Van Haren een bedrag aan de Vereniging Revalidatie Nederland. De actie bij Van Haren loopt door zolang de voorraad Goochems strekt.

Op de Gek op Goochem site staan naast het meerijbewijs ook een achterbankspel en kleurplaten, Goochem-liedjes en verhalen die ouders kunnen downloaden en op cd kunnen branden voor in de auto. Informatie over het gebruik van kinderzitjes staat op kinderzitjes.nl en op de site van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

De Gek op Goochem campagne maakt onderdeel van de landelijke campagne ‘Heeft iedereen zijn gordels om?’, waarin het dragen van een gordel zowel voor- als achterin de auto centraal staat.
Categorie:
Tag(s):