donderdag, 5. juli 2007 - 10:21

Heemskerk wil wachttijden 0900 nummers aanpakken

Arnhem

Staatssecretaris Heemskerk gaat op bedrijfsniveau in kaart brengen hoe de wachttijden en de tarieven van telefonische klantenservices zich ontwikkelen de komende tijd. Als blijkt dat de situatie bij bedrijven niet voldoende verbetert volgen per april 2008 maatregelen om betaalde wachttijden aan te pakken. Dit schrijft staatssecretaris Heemskerk vandaag in een brief aan de Tweede Kamer.

Lange en dure wachttijden bij sommige 0900 nummers leiden al langere tijd tot grote irritatie bij de consument. Onderzoek laat volgens Heemskerk zien dat de wachttijden weliswaar enigszins afnemen, maar dat de irritatie onder consumenten over de kwaliteit van de telefonische klantenservice onverminderd hoog blijft.

In de brief schrijft Heemskerk verder dat bij geschillen over te hoge telefoonrekeningen de bewijslast niet langer bij de consument ligt, maar bij het bedrijf. Het is voor consumenten nu vaak te lastig om bij een geschil over een onjuiste telefoonrekening aan te tonen dat de schuld bij de betreffende telefoonaanbieder ligt.
Provincie:
Tag(s):