dinsdag, 31. juli 2007 - 16:10

'Hondenweer' zorgt voor stijging DVD verkoop

Amsterdam

In de afgelopen anderhalve maand registreerde GfK Benelux Marketing Services (GfK MS) een exceptionele groei van meer dan 25% in de verkoop van DVD's. GfK MS analyseerde de relatie tussen de gemiddelde temperatuur van vorig jaar in vergelijking met dit jaar en de verkoopcijfers van films op DVD's.

De entertainmentbranche, en in het bijzonder de filmbranche hebben tot op heden geen reden tot klagen omtrent de vraag naar entertainmentconsumptie. De consument ging massaal over tot de aankoop van digitaal tijdverdrijf op glimmende schijven in de afgelopen periode.

Hoe groter het temperatuurverschil met de warme zomer van 2006 is, des te hoger de DVD verkopen dit jaar. Deze lijn laat zich één op één vergelijken. Nu de zwoele zomernachten nog uitblijven, lijkt de consument zich binnen op de bank te nestelen met een goede film.

Niet alleen de verkopen van DVD films zaten in de lift; opzienbarend zijn de verkopen binnen de muziekbranche. Na jaren van dalende verkopen lijkt ook deze branche een graantje mee te pikken. Voor het eerst sinds tijden pluste het aantal verkochte cd albums met 5% in vergelijking met de afgelopen 7 weken vorig jaar.

Voor wat betreft de verkopen in de komende weken verwacht het onderzoeksbureau dat het verschil in verkopen met vorig jaar weer zal dalen. De weergoden lijken Nederland gunstiger gezind, echter of iedereen hier blij mee zal zijn is maar de vraag. Als de trend zich doorzet betekent dat wellicht wat 'minder' nieuws voor de filmstudio's.
Categorie:
Tag(s):