woensdag, 11. juli 2007 - 7:19

In zes jaar in top 3 van hotelboekingssites

Groningen

Van 10.000 overnachtingen in 2001 naar 550.000 in 2006. De Groningse hotelboekingssite Hotels.nl mag zich tot de top 3 van Nederland rekenen. Weet u het nog? de schapen die met een reclamedekje op hun rug stonden te grazen lans de snelweg? Het heeft de naamsbekendheid in ieder geval goed gedaan; 75 procent van de Nederlanders kent het Groningse bedrijf.

Doelstelling is om in 2010 markleider in Nederland te zijn.

Waar Hotels.nl zich dan wel op richt? Voornamelijk Amsterdam, want daar komen de meeste toeristen. “In Nederland kun je de hotelmarkt in tweeën delen: Amsterdam en daarbuiten. De hotelmarkt in de hoofdstad is heel krap�, verklaart Eldering. Voor Amsterdam worden dus de meeste boekingen gemaakt.

Vooral het ontbreken van boekingskosten, de prijs die je op de site ziet is de prijs die je utieindelijk betaald, is een grote troef voor het Groningse bedrijf. Daarnaast is een zakelijke boekingsmodule gemaakt waarmee de zakelijke klant bediend wordt.

“Nu hebben bedrijven vaak nog deals met hotels, die vaak leisure rates en corporate rates hanteren. Leisure rates zijn voor particulieren, voor bedrijven hanteren hotels vaak hogere tarieven. Via ons zouden ze juist de laagste prijs betalen. Bovendien halen we een hoop gedoe bij bedrijven weg, omdat ze een account krijgen en heel gemakkelijk speciale wensen en extra’s aan kunnen vragen. Ze kunnen in één keer achteraf, per automatische incasso betalen. Het probleem is dat veel hotels niet zomaar hun overeenkomsten met bedrijven op willen zeggen. Maar de echt grote bedrijven zullen toch niet bij ons boeken, wij richten ons voornamelijk op het midden- en kleinbedrijf.�
Provincie:
Tag(s):