donderdag, 7. juni 2007 - 9:02

Internet-bellers hebben het minste vertrouwen in @home

Groningen

Het aantal Nederlandse huishoudens dat internet in huis heeft, is dit jaar opgelopen tot 5,2 miljoen. Een van de nieuwe mogelijkheden die het internet de consument biedt, is het bellen via internet. Aanbieders proberen de consument uit alle macht aan het internetbellen te krijgen en deze pogingen lijken niet onverdienstelijk. Inmiddels hebben al ruim 2,2 miljoen Nederlandse huishoudens hun vaste telefoonlijn vervangen door internettelefonie.

Het vertrouwen dat de consument heeft in de kwaliteit van internettelefonie, is laag. Slechts zeventien procent van de internetters zegt wel vertrouwen te hebben in de kwaliteit van deze dienst. Dit vertrouwen is maar beperkt hoger onder de mensen die al bellen via internet (41% van de internetters). Van hen heeft een kwart veel vertrouwen in de kwaliteit.

Wanneer de 'eigen' internetaanbieder de mogelijkheid tot internetbellen zou aanbieden, wordt het meteen een ander verhaal. Van de Nederlandse (online) huishoudens heeft een op de vijf (21%) vertrouwen in internettelefonie als het wordt aangeboden door de eigen aanbieder. Met name de internetaanbieders Casema, Chello en Multikabel zorgen voor een verhoogd vertrouwen in de kwaliteit onder hun eigen internetklanten. @home-klanten hebben het minst vertrouwen in de kwaliteit van internetbellen.
Categorie:
Tag(s):