donderdag, 22. maart 2007 - 10:52

Jongeren runnen persbureau

Leeuwarden

Dertien jongeren tussen de 12 en 18 jaar hebben zich opgegeven voor het eerste blok van twaalf lessen van het Jongerenpersbureau in de gemeente Leeuwarden. Woensdag 21 maart was de eerste redactievergadering. In de studio van Omroep Mercurius vertelde directeur Rob Pieters het gemengde gezelschap jongeren alle ins en outs die zij nodig hebben om een multimedia productie te maken. Rob Pieters: ‘ze krijgen de beschikking over een eigen studio in ons pand, maar ook een professionele camera met veel mogelijkheden’.

Het doel van het Jongerenpersbureau is jongeren met elkaar in te contact brengen en hen ervaring op te laten doen in het journalistiekvak. ‘Het gaat om nieuws van jongeren naar jongeren’, aldus Hans van Buuren, projectcoördinator van de Manus Branding Stichting.

Het Jongerenpersbureau is een initiatief van Nokia en wordt medegefinancierd door Jantje Beton, de Manus Branding Stichting en project DOEN!. Aan het eerste blok lessen nemen vooral jongeren deel uit de wijken die onder project DOEN! vallen, namelijk Heechterp/Schieringen, de Schepenbuurt, de Wielenpôlle, Tjerk Hiddes/Cambuursterhoek en de Vlietzone. DOEN! is gericht op de verbetering van deze wijken en op het activeren van de bewoners.
Provincie:
Tag(s):