donderdag, 6. september 2007 - 11:17

'Jouw schuld = jouw schuld'

Groningen

Een I-pod, trendy merkkleding en het nieuwste mobieltje: een derde van de jongeren steekt zich ervoor in de schulden. De 22.000 leerlingen van het Noorderpoortcollege in de provincie Groningen zijn binnenkort gewaarschuwd. Daar begint in september de nieuwe campagne ‘Jouw schuld = jouw schuld’ van de Groningse Kredietbank (GKB). Het is één van de maatregelen van de gemeente Groningen om schulden bij jongeren tegen te gaan.

De campagne ‘Jouw schuld = jouw schuld’ wil jongeren informeren over het omgaan met geld, hen waarschuwen voor schulden en hen ook adviseren om op tijd hulp te zoeken als het mis gaat. Daarvoor zijn er posters, folders, stickers en een website ontwikkeld.

Het initiatief voor deze campagne kwam van drie studenten Communicatie en Marketing van het Noorderpoortcollege. Als studieopdracht bedachten zij een campagne over omgaan met geld, compleet met posters en folders. Voor informatie wendden zij zich tot de GKB. De kredietbank raakte zo enthousiast, dat ze het idee samen met het Noorderpoortcollege heeft uitgewerkt. ‘Jouw schuld = jouw schuld’ gaat op alle veertig vestigingen in de provincie Groningen van start.

Deze campagne is één van de maatregelen die de gemeente Groningen neemt om schulden bij jongeren te voorkomen dan wel aan te pakken. Zo worden er op het Noorderpoortcollege en het Alfa-college gastlessen gegeven over schulden en omgaan met geld. En er zijn plannen voor een ‘Eurocoach’ voor jongeren met een bijstandsuitkering en budgetteringscursussen voor jongeren. Het accent ligt daarbij op preventie.
Provincie:
Tag(s):