maandag, 14. mei 2007 - 10:38

'Kijk, dat is het mooie van Leeuwarden!'

Leeuwarden

'Kijk, dat is het mooie van Leeuwarden!' Met deze slogan doet Leeuwarden mee in de wedstrijd voor de mooiste gemeenteslogan van Nederland. De uitslag wordt door burgers bepaald.

Iedereen die wil, kan tot 1 juni zijn stem uitbrengen op vngjaarcongres.

De wedstrijd is georganiseerd door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Ruim 70 gemeenten dingen mee. Op 5 juni, tijdens het jaarcongres van de gemeenten, wordt de winnaar bekend gemaakt.

Leeuwarden wil zich profileren als de hoofdstad van Fryslân. Een inspirerende, dynamische stad met een prachtig historisch centrum, een bruisend cultureel en economisch leven in een (woon)omgeving van rust, ruimte en water. Een stad die de moeite waard is om ontdekt te worden. Vandaar de slogan: ‘Kijk, dat is het mooie van Leeuwarden!’.

De Leeuwarder slogan staat niet op zichzelf, maar is onderdeel van een totaal communicatieconcept. De kern hiervan is dat Leeuwarden zich ‘in de kijker’ wil spelen. Met een verrekijker haalt iemand dingen dichterbij die hij graag beter wil zien. In de beleving van veel mensen ligt Leeuwarden nogal ver weg in het hoge Noorden. De communicatiecampagne buit dat juist uit: een expeditie naar Leeuwarden is absoluut de moeite waard, want er is in Leeuwarden van alles te beleven. Het element van de verrekijker is in de communicatie ook duidelijk zichtbaar: foto’s van Leeuwarden hebben de vorm van een verrekijker. Daarmee maakt Leeuwarden van de afstand tot de rest van het land een sterk punt. ‘Kijk, dat is het mooie van Leeuwarden!’
Provincie:
Tag(s):