zaterdag, 14. juli 2007 - 14:48

Klanttevredenheid over NS blijft hoog

Utrecht

In het tweede kwartaal van 2007 bleef de waardering voor de dienstverlening van NS door treinreizigers stabiel op een hoog niveau. Als algemeen oordeel gaf 69% van de klanten aan NS een 7 of hoger. Opnieuw steeg de waardering voor de aspecten 'op tijd
rijden' en 'informatie bij ontregeling' ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Maar ook op het gebied van sociale veiligheid en klantgerichtheid nam het klantoordeel toe, zelfs tot de hoogste waardering ooit voor deze aspecten in het tweede kwartaal.

Directeur NS Reizigers Jacques Huberts: “Gelukkig zien wij onze inspanningen voor betere service aan onze klanten hun vruchten afwerpen. Wij gaan onverminderd door met verdere verbetering
van de dienstverlening. De invoering van de nieuwe dienstregeling heeft voor stabiliteit in de treindienst gezorgd, terwijl het aantal reizigers is blijven groeien.� De punctualiteit kwam in het 2e kwartaal uit op 87,8 % bij de 3-minuten norm. Volgens de internationale 5-minuten norm reed 93,4% van de treinen op tijd. Van de aansluitingen werd 92% gehaald.
Provincie:
Tag(s):