woensdag, 18. juli 2007 - 11:25

Mazda produceert de 40 miljoenste auto

Den Haag

Mazda Motor Corporation vierde dinsdag in de Ujina 2 fabriek nabij het hoofdkantoor van Mazda te Hiroshima het behalen van een cumulatieve productie van 40 miljoen eenheden in Japan. Hisakazu Imaki, Mazda’s Vertegenwoordigd Directeur, Voorzitter van de Raad van Bestuur, Voorzitter en Algemeen Directeur, keek samen met de voorzitters en vakbondvertegenwoordigers toe hoe een gloednieuwe Mazda2 als een historische 40 miljoenste productie-eenheid van de productielijn rolde.

Tijdens de ceremonie zei Voorzitter Imaki: “Mazda was in staat een cumulatieve productie van 40 miljoen eenheden te behalen, dankzij de geweldige steun van onze klanten. Deze mijlpaal is ook het resultaat van de gedreven inzet van de vele medewerkers en andere mensen die bij Mazda betrokken waren en die tijdens het gehele bestaan van de onderneming de hoeksteen van ons succes zijn geweest. Mazda’s streven naar het aangaan van uitdagingen en een geïnspireerde bedrijfscultuur hebben ons ertoe gedreven nieuwe technologieën te ontwikkelen en nieuwe waarden te creëren.

Aanvankelijk heeft Mazda zichzelf gevestigd als fabrikant van lichte vrachtwagens en is in 1931 begonnen met driewielige vrachtwagens. In 1960 nam Mazda een dappere duik in het diepe water van de personenauto’s, toen ze begon met de productie van de kleine R360 Coupe. Sindsdien is Mazda, door de productie en internationale verkoop van sportauto’s, zoals ’s werelds eerste auto met een rotatiemotor met dubbele rotor, de Cosmo Sport (ook wel bekend als de R110S) en de iconische Savanna RX-7 (RX-7), samen met de duurzame modellen, zoals de Familia (Mazda Protegé/323/323F) en de Capella (Mazda 626), uitgegroeid tot een heuse wereldwijde corporatie. In 2002 introduceerde Mazda een nieuwe generatie producten die het nieuwe Zoom-Zoom motto van Mazda duidelijk vormgaf. Het begon allemaal met de Atenza (Mazda6) en de Axela (Mazda3), en de nieuwe Zoom-Zoom voertuigen hebben sindsdien wereldwijd naam gemaakt.
Categorie:
Tag(s):