maandag, 14. mei 2007 - 13:22

Passagiers transavia 'op droog brood'

Schiphol

Passagiers van een transavia.com-vlucht zijn gisteren vanaf Antalya onder onaangename omstandigheden vastgehouden op de luchthaven toen hun vlucht door een technisch mankement niet kon vertrekken. Zij hebben onder bewaking een aantal uren doorgebracht in een afgezonderde ruimte zonder informatie over de situatie en zonder eten of drinken.

Nadat vergeefs ter plekke was geprobeerd het technische probleem op te lossen besloot transavia.com de passagiers van boord te laten gaan en technische ondersteuning en reserveonderdelen vanuit Amsterdam te laten invliegen. Er is conform de normale werkwijze in dit soort situaties gezocht naar vervangende vluchten en hotelaccommodatie voor de passagiers. Voor ca. 30 passagiers is een vervangende vlucht gevonden, hotelaccommodatie bleek pas later beschikbaar.

De passagiers zijn in de tussentijd opgevangen op de luchthaven. Normaliter gebeurt dat in een wachtruimte. In dit geval werden passagiers zonder duidelijke reden naar een afgezonderde ruimte gebracht waar zij onder bewaking werden gesteld.

transavia.com betreurt deze gebeurtenis en stelt een onderzoek in naar deze gang van zaken die niet in overeenstemming is met kwaliteitsnormen die transavia.com hanteert voor dit soort situaties. De passagiers zijn bij terugkomst opgevangen en hebben inmiddels een brief met tekst en uitleg gekregen. transavia.com beraadt zich nog op verdere actie richting deze passagiers.
Provincie:
Tag(s):