vrijdag, 20. juli 2007 - 10:04

Politieservice-centrum Groningen scoort een negen

Groningen

Het politieservicecentrum (geen spoed, wel politie) van Regiopolitie Groningen doet het goed. Het Groningse 0900-8844 scoort in het eerste kwartaal van 2007 een ruime 9. Dit zorgt landelijk voor een top 2 notering. Het onafhankelijk onderzoeksbureau Telan doet onderzoek naar de prestaties van de landelijke politieservicecentra. Niet alleen de kwantitatieve bereikbaarheid wordt gemeten, maar ook de kwaliteit van de gesprekken wordt gemeten.

Sinds 2005 scoort het Groningse politieservicecentrum al binnen de top 3 van Nederland. De centra worden beoordeeld op zes onderdelen: contact, informatie, probleemstelling, actiepunten, afsluiting en professionaliteit. Vier maal per jaar vindt onderzoek plaats. Uit het onderzoek van het eerste kwartaal van 2007 blijkt dat medewerkers optimaal luisteren en interesse tonen (rapportcijfer 10). De snelheid waarmee telefoontjes beantwoord worden, is goed voor een 9,7. 94% van de gesprekken wordt binnen 20 seconden beantwoord en 96% binnen 30 seconden. De medewerkers scoren een 10 op hulpvaardigheid en zijn met een 9 voldoende vakbekwaam.

Het korps Groningen hecht veel waarde aan een bereikbare en beschikbare politie voor de inwoners van de regio. Tevredenheid van burgers in het eerste contact is erg belangrijk. Naast het werken aan de verbeterpunten, zullen de medewerkers van het Groningse politieservicecentrum er alles aan doen om het hoge niveau te continueren.
Provincie:
Tag(s):