donderdag, 11. oktober 2007 - 17:40

Scott keukenpapier wint Prix du Café du Print

Amsterdam

De bezoekers van het goed bezochte Café du Print beloonden gisteravond tijdens Cannes Lions Amsterdam hun favoriete print-campagne onder alle Leeuwen-winnaars met de Prix du Café du Print. Deze verkiezing werd voor de eerste maal georganiseerd door Cebuco en de Groep Publiekstijdschriften.

Onder leiding van senior creatieven gingen vijf groepen van jonge creatieven langs het prijswinnende werk om per groep een winnaar te bepalen. Discussieleider Susanne van Nierop (Adformatie) liet via een aantal discussierondes bepalen welke uiting de Prix du Café du Print kreeg toegekend. De groepen werden geleid door Diederick Hillenius (Selmore en Nederlands printjurylid in Cannes), Maarten Bakker (Bakker/Linssen id), Mischa Schreuder (TBWANeboko), Frank Wertwijn (Living the Brand) en Peter van der Helm (PH/Law).

De keuze viel na een uitgebreide discussie op een campagne voor ‘een inspiratieloos produkt (keukenpapier) dat op een intrigerende manier wordt neergezet’. De drie uitingen van Scott Keukenpapier van JWT Kuala Lumpur ‘brengen een optische illusie tot werkelijkheid’, aldus de aanwezigen. ‘De print-campagne geeft in één keer aan waar het produkt voor staat.’ In Cannes won deze campagne een zilveren Leeuw.

Goede tweede werd de campagne van Rethink Vancouver voor Playland. Met vier originele uitingen, geïnspireerd op kleine dagelijkse voorwerpen, wordt de consument op dit pretpark geattendeerd.

De antirook-campagne uit Brazilië en de advertenties voor Penquin boeken uit Singapore werden derde en vierde tijdens de verkiezing.
Categorie:
Tag(s):