vrijdag, 6. juli 2007 - 10:05

Supermarkten willlen pinnen stimuleren

Groningen

Supermarkten in Nederland stimuleren de consument vanaf deze zomer om zoveel mogelijk te pinnen. De klanten worden er op gewezen dat alle bedragen gePINd kunnen worden. Ook de lage bedragen. Met dit initiatief willen de supermarkten bereiken dat het aantal PINbetalingen toeneemt. PINnen is veiliger, goedkoper en efficiënter dan contant geld, zowel voor de supermarkt als voor de consument.

De supermarkten haken hiermee in op de campagne 'Klein bedrag? Pinnen mag!' van Currence. Deze campagne is bedoeld om de consument er op te wijzen dat ook kleine bedragen gePINd kunnen worden, juist in de supermarkt. Dit gebeurt nu nog onvoldoende. De supermarkten zijn de eerste branche die hun voorkeur voor PINnen duidelijk kenbaar maken.

'Veilligheid is een belangrijke reden om PIN te stimuleren. Voor de veiligheid van onze klanten en medewerkers willen we dat zoveel mogelijk boodschappen met PIN worden betaald. Hoe minder contant geld we in de winkel hebben, hoe kleiner de kans op criminaliteit. Ons kan het aantal PINbetalingen niet groot genoeg zijn!' aldus Miranda Boer, woordvoerder van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel.
Provincie:
Tag(s):