donderdag, 12. april 2007 - 16:20

Supermarktomzet met 4.2% gestegen

Amsterdam

In de maand Maart is de supermarktomzet met 4.2% gestegen nl. van 2.56 miljard euro in 2006, naar 2.66 miljard euro in 2007. Vooral de laatste weken van Maart waren voor de supermarkten positief (+7% en +9% omzetgroei).

De omzetgroei in het 1e kwartaal was 2.8%; deze groei komt geheel op conto van de gestegen waarde van de kassabon met 4% (2006: €19.55, 2007: €20.33). De Paasomzet (week 14) lag met 634 miljoen euro 2% hoger dan vorig jaar Pasen. Uit de winkelkeuzebarometer 2007 blijkt dat de consument steeds minder prijsgevoelig is. Lage prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen zakken verder terug naar plaats 4 en 6.
Ruime keuze en nette winkel stijgen naar plaats 3 en 5, terwijl net als vorig jaar kwaliteit en goede versafdelingen de belangrijkste aspecten zijn bij de keuze van de supermarkt.
Categorie:
Tag(s):