zaterdag, 29. september 2007 - 20:32

Teddybeer zeep voor het goede doel

Amsterdam

Ter gelegenheid van de Maand van het Zicht in oktober 2007, introduceert L’Occitane de Teddybeer Zeep. De opbrengst van de verkoop komt totaal ten goede aan NGO ORBIS. Deze nonprofit organisatie zet zich sinds 1980 in om de te genezen blindheid in ontwikkelingslanden wereldwijd uit te roeien.

Het op de markt brengen van de Teddybeer Zeep is een nieuw en ambitieus project ter gelegenheid van de Maand van het Zicht in oktober 2007. De opbrengst van de pure plantaardige zeep komt totaal ten goede aan NGO ORBIS. De intrigerende en originele vorm, die lijkt op die van een teddybeer, is afgeleid van een sculptuur gemaakt door Martin Rubio, een visueel gehandicapte New Yorker.

De zeepjes worden gemaakt bij een zeepproducent uit Burkina Faso, opgeleid door L’Occitane. Om de producent te helpen bij het starten van zijn bedrijf, gaf L’Occitane hem de opdracht voor de productie van de Teddybeer zeep en deed een bestelling tegen een prijs die de werkelijke productiekosten dekt en de producent winst oplevert.

De verwachting is dat de verkoop van de zeep een opbrengst van € 100.000,- oplevert. L’Occitane heeft ervoor gekozen om dit geld te besteden aan een programma in Bangladesh. Deze keuze maakt deel uit van het totaalplan en zal een belangrijke impact hebben op het leven van duizenden inwoners van Bangladesh die verstoken zijn van de meeste elementaire oogzorg. Zo blijft L’Occitane de samenwerking die 6 jaar geleden met de internationale NGO ORBIS werd aangegaan, voortzetten.
Categorie:
Tag(s):