maandag, 12. maart 2007 - 16:00

Tevredenheid busreiziger Groningen blijft op niveau

Groningen

Busreizigers in Groningen hebben een goede beoordeling gegeven aan het openbaar vervoer in hun regio. De gegeven scores voldoen aan de normen die Arriva en het OV-bureau hierover met elkaar hebben afgesproken. In het najaar van 2006 heeft het Ministerie van Verkeer en Waterstaat in elk vervoersgebied in Nederland het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek laten houden.

Reizigers zijn gevraagd naar de tevredenheid op verschillende aspecten. Voorbeelden van deze aspecten zijn vriendelijkheid van het personeel, punctualiteit, netheid voertuigen en informatievoorziening. Voor al deze aspecten werden cijfers gegeven die resulteren in totaalcijfers per gebied. Verschillende opdrachtgevers baseren hun beoordeling van de vervoerder mede op dit klanttevredenheidsonderzoek.

De tevredenheid over het openbaar vervoer in Groningen blijft op een goed niveau. Dat is de uitkomst van het onderzoek in deze regio’s. De Groningse treintrajecten scoorden met een 6,6 minder goed. Uit het rapport blijkt dat met name aspecten van het oude materieel de score negatief beïnvloedden.
Provincie:
Tag(s):