woensdag, 7. maart 2007 - 9:38

Verbouwing kan leiden tot frustratie

Amersfoort

Hoewel acht van de tien Nederlanders die een verbouwing laten uitvoeren positief tot zeer positief zijn over de ingehuurde aannemer of het klusbedrijf, kan een verbouwing voor anderen uitdraaien op een drama. Vooral de communicatie met de aannemer is in die gevallen het pijnpunt. Dat blijkt uit een onderzoek van Vereniging Eigen Huis onder ruim
duizend Nederlanders naar ervaringen met verbouwingen.

Vooral de communicatie met de aannemer is in die gevallen het pijnpunt.
Naast het onderzoek opende de vereniging het Meldpunt Verbouwingsperikelen. Hierop werden vooral de problemen gemeld.

Steven Wayenberg, jurist bij Vereniging Eigen Huis, is geschrokken van de meldingen waarbij de verbouwing mis ging. 'Opvallend is dat maar
liefst 23 procent de afspraken met het bedrijf over de verbouwing niet schriftelijk vastlegt. Dat is wel belangrijk, want bij conflicten heb je die afspraken op papier nodig. Waar mensen slechte ervaringen hebben met een aannemer of een klusser, blijkt het vaak dramatisch mis te zijn gegaan. Een redelijk geprek is dan niet meer mogelijk en dat leidt tot grote frustraties'.
Provincie:
Tag(s):